sâmbătă, 2 februarie 2019

Viata, ca un joc de carti




Azi a fost o zi frumoasa si insorita, asa ca ne-am hotarat sa facem o plimbare prin parcurile oraselului de langa noi. 

Primavara isi face simtita deja prezenta, mugurii de frunze de pe crengile de liliac si bobocii de magnolii fiind primii care si-au facut aparitia si care trimit impulsuri de bucurie in jur.

Dupa o lunga plimbare pe stradutele insorite si prin parcurile curate, ordonate, aerisite si deja pregatite pentru primele infloriri, respectiv, cu bulbii de lalele amplasati in parcelele destinate lor in fiecare an, ne-am decis sa ne indreptam spre parcarea unde lasasem masina ca sa ne intoarcem acasa. In acest sens, trebuia sa taiem in sens invers unul din parcurile prin care tocmai trecusem.

Chiar la intrare, imi atrage atentia pe jos o carte dintr-un set de carti de joc, care era cu fata in jos. Eu, care nu ratez semnele ivite in cale, zic "Hai sa vedem ce carte este!". O ridic si vad ca este 2 de inima neagra. Ce chestie! Cifra 2. E bine, zic. "Uite inca una!" imi atrage atentia Adrian. O ridic si pe aceea curioasa. Era 5 de inima rosie.  

Dupa inca vreo doi pasi, alta carte cu fata in jos. Apoi inca una. 3 de inima neagra si 6 de inima rosie. Mai sa fie! zic. Ce-o fi cu ele? Privim, in jur, mai facem doi-trei pasi, alte doua carti: Dama de inima neagra si Popa de caro. Sus, pe marginea betonata a unui gardulet ce imprejmuia parculetul cu instrumente de sport (gimnastica in aer liber) - o alta carte. 10 de trefla.

Le ordonez si zic: ne lipsesc cartile 1, 4, 7, 8 si 9. Ma uit in jur. Aruncate in iarba din spatiul verde din stanga alte doua carti: 7 si 9, ambele de inima rosie. Yuupiiiiiii!!!!! Hai, universule, hai!!! Inca trei si facem setul complet!

"Uite, acolo, sus!" imi spune Adrian, indicandu-mi din priviri sa ma uit pe partea superioara a unui gard viu foarte des, proaspat tuns, care arata ca un parapet. Peste crengile retezate de deasupra, ca si cum ar fi fost pusa cu mana - o carte. Ma uit in jur, nedumerita "Oare suntem la camera ascunsa?" Ne-o filma cineva? Se joaca cineva cu noi carti?" Ma apropii, o ridic si ma uit la ea: Valetul de inima neagra.

Hai, Universule, hai, inca un pic! Hai ca poti! zic. Dama, Valet, Popa. Gata, m-am prins! Sunt in ordine, Dama cu Valetul de inima neagra, amandoi. Popa de caro. Ce mai lipseste? 1,4 si 8. Ma mai uit in jur. Nimic. Ok, se pare ca asta a fost. Ne continuam drumul spre iesirea din parc, pe aleea principala. Dupa inca vreo 10 pasi inca o carte. 4 de caro. Nu, pe bune! zic, cine oare s-a jucat pe-aici cu cartile si le-a ravasit, asa, prin tot parcul, exact pe directia noastra de intoarcere?

N-am mai investigat. Am mai aruncat o privire rapida, din mers, dar alta carte n-a mai aparut. 1 si 8 au ramas pe-acolo, pe undeva, sunt sigura!

Adrian zice: "Numerele acelea sunt, de fapt, cele care vorbesc!" Adica 1 si 8. Unul/Una si Totul. Unul/Una si Infinitul.

Cum, 1 este Asul, cartea cu cea mai mare putere din pachetul de carti, daca imi aduc bine aminte, atunci Asul si 8-ul, impreuna, il reprezinta pe Dumnezeu si Infinitatea Lui. Intangilibitatea. Necuprinsul. Singurele "carti" care nu sunt de gasit "pe strada", in "exterior".

Raspunsul ne-a venit instant: "Sari (peste numere) acum, esti pe drumul cel bun!"

Azi am jucat carti cu Dumnezeu! 










***


Edit later:

2,5,3,6,13,14,10,7,9,12,4 - s-ar putea sa fie numerele castigatoare la loto! :D )))))) Cine joaca si castiga sa nu ne uite! Cred ca meritam si noi un procent, acolo! Negociem? :D ))))

Ce mi s-a parut extraordinar de interesant a fost ca n-am gasit dubluri. :)


"Dacă adunăm valorile numerice ale tuturor cărților de joc dintr-un pachet - atribuind 11 pentru valet, 12 pentru regină și 13 pentru rege - ajungem la suma de 364, care, prin adăugarea valorii 1 pentru joker, devine 365, numărul de zile ale anului."
In linkul de mai sus mai spune asa: "Prin prisma originilor lor, culorile cărților de joc pot fi interpretate ca simboluri ale ale societății și energiei umane: treflele (bâtele) reprezintă atât țărănimea, cât și realizările, împlinirile obținute prin muncă, eforturi; carourile (monedele), clasa comercianților și incitarea, entuziasmul creării averii; cupele, preoțimea și străduința de a atinge bucuria, iluminarea interioară; picile (spadele), clasa militară, a războinicilor, instituție provenită din nobilime, și capricioasele probleme ale vieții."

Noi am gasit asa: 1 de trefla, 2 de caro, 4 de inima rosie/cupa, 4 de inima neagra/pica.

In plus, abia acum am aflat ca azi a fost zi de mare sarbatoare in traditia ortodoxa, „Întâmpinarea Domnului", adica Binecuvantarea Divina - la 40 de zile dupa Craciun- Nasterea Domnului. <3 În icoana dedicată Întâmpinării Domnului, proorociţa Ana are în mâini un sul de pergament pe care scrie „Pruncul a întărit cerul şi pământul”.

Din Gradina lui Dumnezeu: 02.02.2019

***


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)