vineri, 24 februarie 2023

Un Dragobete international-romanesc, politically correct

 

Desigur, noi am sarbatorit si Valentines Day, dar si azi, Dragobetele. Si am sarbatorit in stilul nostru, ca de obicei, cu trei zile inainte si trei zile dupa.  O tinem tot intr-o sarbatoare cam de pe la inceputul lunii si nu ne mai oprim decat dupa Pasti, caci intre timp mai avem multe de sarbatorit. :))))


Ziua de Valentines Day am sarbatorit-o mai romantic, cu mai cu multa iubirica si cu mai multe dulcegarii, siropele si jucarele. Ca toti indragostitii lumii. :)

Ziua de Dragobete am sarbatorit-o ca toti indragostitii din Romania, desigur. Mai... traditional, asa, cum ar veni. :)))

Deci, fiind vorba de traditional romanesc, ne-am gandit si ne-am tot gandit.

Cum sa bifam noi aceasta zi speciala de iubirica romaneasca? 

Ne-am tot razgandit de cateva ori pana cand ne-am hotarat si am ales urmatoarele: pizza italieneasca, baclava turceasca, sangria spaniola, coca-cola americana, ciocolata belgiana, mix de fructe uscate de la magazinul Mega Image frantuzesc, cafea instant Amigo braziliana, zahar brun din Maritius, cacao neagra din Camerun, portocale grecesti, banane din Costa Rica si struguri din... bingo!... strugurii sunt romanesti!... de dincolo de granita, da, din Republica Moldova, caci, nah, romani sunt si ei, nu? insa, da, unii vor sa-i vada separati, conform politically correct. 

Aaaa!!! Mierea de la Mos Costache, pe care o folosim la cacao este romaneasca! :))))

Daca punem pe lista si meniul Bubulinei (adica al unui aristocratic bichon havanez), meniu care a fost fabricat in UE, deci care poate fi de oriunde, Germania, Cehia, Polonia, ma rog, oriunde in Europa, putem spune ca am bifat aproape jumatate din globul pamantesc. :)))

Din zona arabico-asiatico-indiano-australiana nu prea am avut ce alege, caci gandaci noi nu servim, nici soparle, si nici insecte zburatoare. :)))))

Si, ca sa nu uit, voi preciza aici ca am bifat si zona Marea Britanie dupa ce mi-am delectat ochii si sufletul cu niste frumuseti si bunataturi nemaipomenite, hand made, facute de o tanara artista extraordinar de talentata, cu care voi incheia aceasta insemnare de sarbatoare. Veti vedea la final despre ce este vorba.

Dar sa nu ne grabim.

Mai intai vreau sa va spun ca, odata cu acest Dragobete, se pare ca incep sa se vada si pe la Predeal ceva semne de primavara. Mai precis, se vede ca a inceput sa se topeasca zapada! :))))

Dupa ce am avut pana acum, cam de aproape doua luni, o patura de zapada uriasa, groasa de peste o jumatate de metru, temperaturile pozitive prezente, in jur de 6-7 grade, au inceput sa topeasca albul de nea de peste tot si sa genereze aer primavaratic in vazduh. 

Azi dimineata, de Dragobete, chiar daca cerul a fost acoperit de niste nori vineti, foarte fotogenici, printre ei soarele a stralucit fascinant, aruncand peste statiune o lumina stranie, dar vesela. 

Treptat norii s-au mai risipit, iar soarele a umplut Valea Prahovei cu stralucirea lui, bucurandu-ne sufletul si inimile a primavara. :)










Masa noastra festiva de Dragobete, o sarbatoare neaosa, peste care nici sa vrem nu putem sari (nu ca am vrea, dar zic si eu), ca ne-ar sari in cap toti traditionalistii si ar arunca in noi numai cu sarmale, cu mici si cu bere, ei bine, masa noastra a adunat, asa cum v-am spus mai sus, sic! - numai bucate traditionale romanesti, desigur. :)))))

Am ciocnit si noi paharul traditional romanesc de sarbatoare, respectiv, sangria cu coca cola, apoi am servit bunataturile romanesti de pe masa. 

Numai de struguri nu ne-am atins inca. Ne-a fost teama sa nu ne ramana in gat. Pai... nici o eticheta din aia, fancy, cu "made in..."?  :))))

Totusi, sa stiti ca tare greu ne-a fost sa alegem acest meniu. 

Am inteles ca acum lumea buna se inghesuie pe la Nuba, in Poiana Brasov, unde se calca in picioare, unde cei multi bogati si snobi sunt serviti cu toata aroganta de care sunt capabili ospatarii de acolo,  unde sunt tratati, nu cu exclusivism, ca pe niste bogatasi snobi si infatuati ce sunt, ci ca pe niste oarecare, dom'ne, de iti piere tot cheful sa sarbatoresti si tu un Dragobete mai fandosit.

In fine, n-am ales nici cealalta alternativa fitoasa, respectiv, Covrigii de Aur. Am fi vrut, dar cica erau prea "traditionali-romanesti" si... nah... ne-am gandit sa nu ne bata cineva la usa sa ne ceara vreo Nota explicativa si sa dam cu subsemnatul pentru o asa blasfemie, adica incalcarea tuturor normelor de politically correct internationale si aplicarea de favoritisme nationaliste. :)))

Acum intelegeti cum am stabilit meniul. Ca la loterie. Am pus toate tarile intr-o caciula cu mot - macar motul sa ni-l pastram romanesc! - apoi am extras si am repartizat conform. :)))

Pentru Italia era de la sine inteles ce era de repartizat, nu? Pizzaaaaa!!! Pentru Spania, sangriaaaa!!!! Pentru Turcia, era clar, baclavauaaaaaa!!!! Si tot asa mai departe. :))))

Si, uite-asa, ne-am rezolvat politically correct meniul nostru traditional-international-romanesc de Dragobete. :))))
















Bubulinuta a avut si ea meniul creat pe alese, mai mult de nevoie decat de voie. 

Saptamana trecuta am fost din nou cu ea in Busteni, la doamna doctor veterinar, unde Bubu i s-a plans ca nu-i mai stau carliontii bine si ca i se deranjeaza coafura cand bate vantul, pe principiul "coafura nu-i rezista!" :) Si, in plus, i s-a plans ca nici dieta nu-i mai da rezultate!:))

Ca sa-i regleze enzimele din corp si sa-i stea si ei buclele conform cu pretentiile, ne-a dat o sacosa plina cu mostre de boabe cu continut scazut de grasimi, tocmai bune si pentru echilibrarea dietei. 

In total, am avut zece mostre de boabe diferite, dar n-am apucat sa fotografiez decat vreo sase, caci restul au fost rapid adjudecate si terminate. 

Deci, pentru masa de sarbatoare a Dragobetelui, Ema Boema von Bubulina Hot Couture si-a primit meniul ales de ea, respectiv, primele doua sortimente de boabe care i-au placut cel mai mult, 

Cand ne-am dus din nou in Busteni sa ne aprovizionam cu 3 kg de boabe, in total, din sortimentele alese, pentru o perioada de o luna, cat o vom tine sub observatie din punct de vedere al buclelor ei si al dietei de slabire (sic!), am primit o punga plina, sigilata, intacta, cu unul din sortimente, iar din al doilea ne-a pus 1,5 kg intr-o punga de hartie dintr-un sac mai mare, pe care il avea ea desfacut. 

Va puteti imagina cat de nemultumita a fost Bubu cand a dat cu ochii de punga aceea "no name"! Adica, ce? De-astea i-am luat ei? "No name"? Nu merita si ea ceva caviar, ceva prossecco, ceva Nuba din Poiana Brasov? Nici macar Covrigii de Aur? Adica atat o iubim noi pe ea? "No name"? 

Intelegeti cat de sclifosita e? Nu stim ce e cu ea, dar nu-i mai ajungem la nas. 

Atata snobism cat a acumulat ea de cand ne-am mutat la Predeal, nici atunci cand am stat la tara, in Gradina din Ardeal, n-a manifestat! Iar acolo chiar s-ar fi justificat, caci ii avea pe Toni, pe Bobi si pe Chichina prin preajma, in fata carora putea sa defileze ca o primadona. 

Bine, si aici are cativa admiratori, dar parca nu-i acelasi lucru. Este Pufi, este Teddy, si mai este Nero, din vecini, pe palier cu noi, un cane corso negru de 100 de ori mai mare decat Bubu. :)))))

Chiar, ziceti voi ca tocmai pentru Nero tine Bubu sa aiba silueta ideala si coafura perfecta??? :))))

Hmmm... nici nu banuieste ea ca tocmai Nero o sa-i franga inima. In curand el o sa plece in Germania, asa ca.... dar, asta e, asa e cu dragostea! :)))) 

Iar sufletul ei pereche este, desigur, Teddy, tot un bichon minuscul, ca si ea (ori havanez, ca Ema, ori maltez, ori un mix, nu stim). Pe principiul "doar cine se aseamana se aduna!). :))

Poze cu Bubu nu pot sa va arat, caci n-a vrut sa se afiseze public cu coafura nearanjata. :))))




























In incheiere, vreau sa va las poze cu niste minuni de.... nici nu stiu cum sa le spun... prajituri-flori-buchete delicioase si frumoase, reteta perfecta pentru Dragobete, dar nu numai.

Daca sunteti in Marea Britanie, in apropiere de Frome (la SE de Bristol), o localitate aflata in triunghiul echilateral cu varful in sus, cu  Bristol (sus), Glastonbury (stanga jos), Frome (dreapta jos), cautati-o pe Alice (o tanara blonda frumoasa de 30 de ani, casatorita de curand) si afacerea ei locala hand made de prajituri numita "Petals Bakehouse". 

Eu am descoperit-o pe internet si am ramas fascinata de frumusetea care ii iese din mainile ei atat de talentate. Priviti mai jos o parte din minunile pe care le-a creat! O gasiti si pe facebook aici Petals Bakehouse.

In concluzie, dulciurele si floricele, bunataturi si frumuseturi... n-am gasit alta rima! :)))... iubirica si Bubulinica.... uite-asa am sarbatorit noi azi cel de-al 11-lea Dragobete al nostru. 

Care a venit dupa cel de-al 11-lea Valentines Day al nostru. 

Dragobete dupa care urmeaza:  cel de-al 11-lea 1 Martie al nostru... si 8 Martie... si 9 Martie... si 10 Martie.... deci.... a 11-a primavara ... a 11-a vara .... a 11-a toamna... al 11-lea Craciun ..... al 12-lea Revelion al nostru....si tot asa!....... :))))))

Edit later. PS. Bineinteles ca nu vom sarbatori in fiecare zi la fel ca azi. De maine, spre exemplu, intentionez sa sarbatoresc cateva zile numai cu apa plata cu lamaie. :)))

Asta pentru ca deja am avut parte de prima criza de nervi din partea cantarului meu. Si nu vreau sa-l duc in depresie, saracutul. El n-are nici o vina. :))))))))))



































































































































































































































































































































































































24.02.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)