vineri, 17 februarie 2023

Decoratiuni vintage pentru Bradul de Craciun. Mai sunt doar 311 zile pana la Craciunul urmator!!

 

Ei bine, asa cum v-am spus in ianuarie, am o noua pasiune. Una teribila-teribila! De creatie! Arta, nu joaca. :)

Decoratiuni vintage, crosetate din fir de macrame alb, mercerizat, pentru bradul de Craciun. Nu-i asta nemaipomenit? Este. :)

Uneori, timpul trece mult mai repede decat credem si ne vom trezi ca numai maine nu-i poimaine si vine iar Craciunul. Si, desigur, si bradul trebuie iar impodobit, nu-i asa? :)

In 26 ianuarie va spuneam ca mai sunt 333 zile pana la Craciun. Din calcule reiese ca de azi, 17 februarie, mai sunt doar 311 zile pana la Craciun. Vedeti cat de putin timp mai ramas pana atunci? :)))

Bun. Asadar, am o propunere pentru cei care vor dori ca bradul lor din Craciunul urmator sa fie unul special, diferit, unic. 

Este vorba tocmai de aceste decoratiuni crosetate, vintage, care aduc un aer boem, elegant, vesel si foarte versatil in incaperea in care va sta bradul vostru impodobit. Albul decoratiunilor se coloreaza frumos si diferit in lumina stralucitoare si feerica a beculetelor aprinse in pom, creand o magica atmosfera de basm.

Deocamdata, eu am pregatit un set format din 32 de piese (25 stelute sau fulgi de zapada, 4 ingerasi, 2 clopotei si 1 lumanare).


















Tehnica de creatie a acestor decoratiuni este urmatoarea: se croseteaza modelele dorite, se apreteaza foarte bine, apoi se intind pe o suprafata plana si relativ moale si se fixeaza cu ace cu gamalie, pentru a se pastra forma perfect rotunda, varfurile perfect intinse si ascutite sau, dupa caz, in forma finala perfecta.

Surprinzator, dar ultima etapa mie mi s-a parut cea mai anevoioasa. In cele din urma, cu rabdare si tenacitate, am reusit sa infing cele peste 600 de ace cu gamalie, cate au fost necesare pentru a intinde si fixa forma celor 32 de piese. 

Da, in medie, se folosesc (se infing) cam 20 de ace cu gamalie la o singura piesa. Aparent, pare usor, asa cum mi s-a parut si mie initial, dar, cand m-am apucat de etapa asta... am facut bataturi in varfurile degetelor. :)))
\\














Pentru a va face o imagine de ansamblu cat mai exacta privind frumusetea si impactul vizual al acestor decoratiuni, m-am decis sa va demonstrez cum arata un bradut de Craciun impodobit astfel.

Am folosit bradutul nostru de la Craciunul trecut, pe care inca il mai aveam in balcon (intentionat l-am pastrat intr-un vas cu apa, sa se mentina cat mai mult timp, special pentru acest proiect).

Dupa ce l-am impodobit doar cu ghirlanda de beculete mov si cu decoratiunile crosetate de mine, am facut cateva poze si cateva scurte filmulete, la lumina zilei.

Apoi, treptat, am observat cum lumina zilei se stingea usor, iar sclipirile mov ale beculetelor induceau acea atmosfera magica a sarbatorilor de Craciun fix in miez de februarie, in casa noastra. 

Si, ca sa vedeti inca o data ce inseamna sincronicitatile care ne apar noua in flux, aproape zi de zi, nici n-am facut eu bine primele poze si cele cateva filmulete cu bradutul cel frumos, ca, din magia Craciunului reinventat in februarie, s-au auzit clinchetele si zurgalaii saniei lui Mos Craciun!  :))

Jur, aproape ca am auzit si acel prelung si vesel "Ho-ho-hoooo!!!!" alunecand in zornait de clopotei pe zapada de pe strada noastra! 

Am deschis repede-repede fereastra si am reusit sa-l filmez pe Mos Craciun exact cand trecea prin fata imobilului in care locuim. :) 

Desigur, nu mai era imbracat in uniforma de serviciu, in haina lui rosie, acum era in civil, in afara programului, caci, deh, acum nu-i sarbatoarea Craciunului, nici renii nu erau la sanie, caci nici sanie nu era, ci era un cal la o trasura, plimband turistii veniti la o plimbare prin zapezile de poveste din Predeal, din aceste zile, dar, trebuie sa ma credeti pe cuvant, era Mos Craciun! :) ))) 



Edit later: De fapt, vizionand filmuletul, am constatat ca Mos Craciun chiar era imbracat in haina lui rosie! :))) Ma rog, este un rosu-portocaliu, specific vestelor reflectorizante, dar orisicat! :))))

Vreti dovada? Este in ultimul filmulet din acest calup de poze si filme. 






















 











 




Treptat, a coborat si seara peste muntii din jur, apoi noaptea a luat in primire lumea, statiunea, culmile impadurite, iar sub cerul intunecat s-au aprins luminile orasului.

Am mai facut cateva poze si filmulete cu luminile din brad stralucind la maxim si in atmosfera nocturna, caci prea minunat se vedea bradutul impodobit cu atatea beculete aprinse in el, si cu stelute, si cu clopotei, si cu lumanari, si cu ingerasii mei decorativi.





























































Si, pentru ca la mine mereu este "totul sau nimic", vreau sa pun totul acum, aici, la aceasta insemnare. Deci, urmeaza si pozele pe care le-am facut cu fiecare model in parte, pentru a se evidentia forma, desenul, marimea. 

Ca sa stiti ce sa comandati, evident. ;-)

Sunt multe poze, va avertizez, dar merita efortul meu de a le incarca, si al vostru, de a le vizualiza. Veti observa ca din unele modele am lucrat cate doua bucati, caci prea mi-au placut mult. :) 

Deocamdata, mentionez doar numele/numarul de identificare al fiecarui model in parte, iar zilele urmatoare voi reveni cu dimensiunile fiecarei piese si, bineinteles, cu preturile.

clopotel 1:


clopotel 2:


ingeras 1:


ingeras 2:


ingeras 3:


ingeras 4: 


lumanare 1:


steluta 1:


steluta 2:


steluta 3:


steluta 4: 



steluta 5:


steluta 6:


steluta 7:


steluta 8:


steluta 9:



steluta 10:


steluta 11:


steluta 12:



steluta 13:


steluta 14:


steluta 15:


steluta 16:


steluta 17:


steluta 18:


steluta 19:




PS. Edit later (a doua zi): 

Aseara, dupa ce mi-am terminat sesiunea foto, m-am apucat sa-mi strang recuzita si sa fac ordine. Am despodobit bradutul si, dupa ce am strans la un loc toate decoratiunile vintage, m-am gandit sa caut o punga alba, curata, impecabila, in care sa le depozitez o vreme, pana gasesc o cutie adecvata pentru ele. 

Priviti ce scrie pe prima punga pe care am pus mana: Sarbatori fericite! La multi ani! :))))

Ei, ce spuneti? Nu-i asta curata conspiratie? Cineva chiar vrea sa vina Craciunul mai devreme! Deci, grabiti-va si comandati-va repede decoratiunile vintage pentru Bradul de Craciun! ;-) :))))))

Sau... poate ca se refera la alte sarbatori? Cum ar fi Dragobetele, 1 Martie, 8 Martie? :)))))

„S-ar putea întâmpla fel de fel de miracole. Dar trebuie să te învețe cineva cum să le privești, ca să știi că sunt miracole. Altminteri, nici măcar nu le vezi. Treci pe lângă ele și nu știi că sunt miracole. Nu le vezi…"  Mircea Eliade






17.02.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)