joi, 9 februarie 2023

Doi ani de la primul gand de a parasi Facebook-ul

 

... si un an si jumatate de cand chiar am facut-o, ad-literam! :))))

Insemnarea asta a pornit de la un text pe care l-am scris fix in urma cu doi ani, in 09 februarie 2021. Inca nu ne mutasem la Predeal si postam frumoase apusuri din Bucuresti, fotografiate de la inaltimea etajului 10 al unui bloc din Titan. Eram titanii din Titan, pe atunci. :))

Intre timp, da, am renuntat la facebook. Chiar in acelasi an, adica, in august 2021. Si la scurt timp dupa ce ne-am mutat la Predeal.  Semn ca nu apusurile erau problema, ci locatia. :)))) 

Si a mai fost semnul ca analiza mea de marketing facuta atunci asupra postarilor si audientei mele (foarte mica de altfel, dupa o selectie riguroasa si stricta) a fost exacta, corecta si relevanta. Am tras atunci si niste concluzii, desigur, si mi-am dat si niste sfaturi. :)))

Si mi-am si urmat propriile sfaturi, cum altfel, asa ca m-am retras de pe facebook in plina glorie! :)))

Sau, ma rog, intr-o relativa glorie, macar in ochii mei. Caci, de fapt, nah, doar asta conteaza pentru a-mi lua propriile decizii, modul in care percep eu realitatea mea. ;-) 

Iar eu mi-am declarat intentiile pe fata, direct, n-am mers cu ascunzisuri, cu secretisme, cu fofilari, cu actiuni subversive, cu sabotaje sau "pusul in fata faptului implinit". Nuuuu, am avertizat din timp! ;-)

Sa stie lumea la ce sa se astepte, poate chiar sa se indrepte, sa-si reconsidere actiunile. Adica, ori imi dati like-urile binemeritate, muncite, demne de tot efortul depus, ori plec. Asta le-am spus. Si am plecat. Si, stiti cum e, un om este apreciat mai ales dupa ce a plecat, dupa ce nu mai e prin preajma. Au regretat plecarea mea si inca mai regreta, dar... asta e, am plecat de pe Facebook definitiv. :)))))

Si ce bine am facuuuuut! Acum stau linistita, fara nici o grija privind contabilitatea like-urilor! :))))

Nu mai fac bilanturi, nu mai fac analize pe contul de profit si pierderi, nu mai fac reprosuri nimanui, nu mai scot ochii nimanui ca nu a contribuit corespunzator cu like-urile asteptate la buget, nu-mi mai pasa daca, cine, ce si cum, nici de ce si nici cand. 

Bine, realitatea este ca nu imi pasa nici atunci, insa mi-a placut mult sa ma amuz pe subiect. 

Sau, ca sa recunosc, totusi, daca ar fi fost ceva mai multe like-uri la buget poate ca nu ma retrageam chiar asa, intempestiv, in plina glorie.  ;-))))

In fine, daca cineva nu m-a luat in serios si m-a subapreciat, crezand ca doar bravez spunand ca plec, dar ca nu voi pleca, caci, desigur, unde sa plec, ca ce, asa ca pe facebook nicaieri nu voi mai gasi/avea, ei bine, s-a inselat. 

Ori totul, ori nimic! Cam asa functionez eu. :)))))

Pentru ca nici eu nu m-am zgarcit cand am oferit si nici n-am fost egoista, si nici n-am dat numai cu "ocaua mica", si nici n-am tinut totul numai pentru mine. Si nici pretioasa nu m-am aratat, nici mironosita n-am fost, nici cu figuri sau fite nu m-am comportat, si nici cu aere de vedeta sau cu fumuri de mare evoluata, inaltata, iluminata sau cu alte "ata" la sfarsit, n-am fost. :)))))

Doar ca s-a confirmat procentajul lui Pareto 80% - 20%. Ok, am inteles.

Unii ar putea spune am exagerat. Nu, deloc. Am comunicat clar care imi sunt nevoile si care imi sunt granitele mele sanatoase, ca tot este la moda acum acest concept, daca vrem sa si practicam, nu doar sa teoretizam. Sau poate ca teoria, ca teoria, dar practica s-o faca altii? Demagogie, adica?  :)))))

Oricum, am mai asteptat cateva luni, timp in care m-am lamurit definitiv cum stau lucrurile. Mi-am dat seama ca nu are rost sa mai am asteptari. Am pus punct, am inchis linia temporala legata de facebook si am deschis alta linie temporala legata de acest blog. 

Aici nu primesc like-uri deloc, dar cel putin, aici, statistica blogului imi evidentiaza cate vizite primesc, cate citiri am, cat interes exista pentru ceea ce postez. Mi se pare mult mai transparenta situatia. Pe facebook nici nu stiam care era traficul pe contul meu. Stiam doar ca... like-uri ioc.  ;-))))

Nu ca atunci sau acum ar avea neaparat o foarte mare importanta daca citeste cineva ce scriu, caci, in prima instanta, pentru mine scriu. Dar, orisicat. Este evident ca n-as mai pune pe blog ceea ce scriu daca ar fi numai si numai pentru mine. Scrisul pe blog este si un fel de "munca in folosul comunitatii". :))))

Adica, poate ii este de folos cuiva tot ce scriu aici. Poate aduc un zambet, poate cineva se foloseste de energia din spatele cuvintelor mele si isi creste vibratia, se lumineaza, isi descreteste fruntea, inima, sufletul. 

Poate ca exista un sens bun in tot acest demers, nu? Eu asa zic. Asa imi zic si ghizii mei. Ingerii pazitori. Arhanghelii. Dumnezeul Creator.  Ei toti asa imi zic, sa scriu pe blog. Asa ca scriu, csf, ncsf. :))))  

Asadar, ca sa nu mai lungesc vorba, o sa va aduc in prezent, in continuare, textul scris de mine in urma cu doi ani. Lectura placuta si... zambiti! Pe bune, nu doare! ;-)))

PS. Pozele din cuprinsul acestei insemnari sunt facute azi dimineata de la ferestre si din balcon, inainte de a iesi la plimbarea zilei prin nametii de zapada creati in cele 14 zile de ninsori continue. 

Deja s-a inseninat complet, au disparut norii cu zapada, soarele straluceste intens in albul care acopera totul in jur, aruncand sclipiri diamantine de peste tot, de te dor ochii privind atatea scantei de lumina din zapada si din cer. 

S-a anuntat ca vom avea, de acum inainte, cel putin o saptamana insorita, spectaculoasa, deci ziua de 14 februarie, Valetines Day, ne va gasi intr-un decor magic, misterios, eclatant, rocambolesc si... si... cum era vorba aia spiritualistica? :)))).... mistic, aha! :)))))

Cele doua previziuni de mai jos sunt de ieri si de azi, in noaptea asta si noaptea urmatoare mai avem un hop de -18 si -16 grade C, apoi scapam de gerul asta. Am vazut ca, treptat, temperaturile se incalzesc bine de tot si peste vreo 8-10 zile vom avea chiar grade pozitive in termometrele de la Predeal.

 Probabil ca zapada de pe brazi si de pe acoperisuri se va topi destul de repede, insa pe jos o vom mai avea destul de mult timp. ;-) 









Text scris de mine (Liliana Pascanu) in 09.02.2021: 

"Sa va repet ceva (a nu stiu cata oara) de la bun inceput, sa nu ziceti ca n-ati stiut: eu stau si scriu postari pe FB pentru like-uri.

😃
Ca toata lumea, de altfel, insa eu recunosc asta sincer si deschis.
😃
Ele, like-urile, sunt ca un fel de "buna ziua" civilizat, respectuos, generos.
🙂
Mai demult, cand aveam o lista de prieteni foarte mare, primeam foarte multe like-uri.
😃
Intre timp, mi-am zis sa fiu si eu mai selectiva din punct de vedere al rezonantei si am scos din lista mea foarte multe persoane. Astfel, dupa o vreme, am constatat ca primeam din ce in ce mai putine like-uri. Pasamite, scosesem din lista tocmai persoanele mai generoase.
😃
Asa stand lucrurile, simtindu-ma mai putin bagata in seama
😃
, am decis sa intru si in gratiile prietenilor care mi-au mai ramas in lista si sa ajungem la o situatie reciproc avantajoasa: eu sa le ofer ce le place lor, in schimbul like-urilor care-mi plac mie. Sa echilibram bugetul, mi-am zis.
😃
Astfel, contempland eu asupra audientei mele, care inca tanjea dupa povestile mele din Gradina (nici acelea n-au fost apreciate cu like-uri, la vremea lor, la adevarata lor valoare
😃
, desi erau asteptate cu mare nerabdare si citite cu mare placere - altfel ce sa fi cautat cineva pe pagina mea zilnic si chiar de mai multe ori pe zi? doar aici, pe blog vedeam cat de apreciate erau povestile din Gradina, caci au fost foarte-foarte-foarte citite, motiv pentru care am si luat decizia de a structura si edita materialul in cele patru carti publicate), cele pline de umor, aventuri si inedit (in comparatie cu viata urbana, rutiniera, terna) m-am gandit sa fac un sondaj de opinie, ca sa aflu ce isi doreste lumea de la mine in noile conditii date, respectiv dupa revenirea noastra in Bucuresti. Apusuri contra like-uri mi s-a parut atunci a fi "fair play", adica un troc perfect avantajos. N-a fost.
😃
Am iesit pe minus.
😃
Vazand eu ca bugetul de like-uri ramane in continuare mic, mi-am zis ca, fiind o profesionista, specialista in marketing, sondajul nu-i suficient pentru a construi si aplica o strategie eficienta si a obtine rezultatele dorite. Deci, am decis ca ar fi bine sa aplic si ceva tehnici mai complexe de analiza. Asa ca am procedat la o cercetare de marketing calitativa asupra postarilor mele, a numarului de like-uri primite si a profilului persoanelor care raspundeau sau nu echitabil la schimbul energetic pus in discutie.

😃
In primul rand, am verificat tipul de postari, gradul de umor si de sobrietate, gradul de "frivolitate" si de "academic" din continut, relevanta subiectului fata de interesul audientei si, desigur, gradul de utilizare al unui limbaj cat mai elitist sau, dimpotriva cat mai colocvial din context. Si am evaluat totul pe o scara de la 1 la 10, de la "cel mai mult" pana la "cel mai putin".
😃
Am exclus variantele extreme, precum injuraturile si adresarea cu "Maria Ta" sau "Excelenta Voastra", ca n-au fost cazuri.
😃
In al doilea rand, am analizat numarul de like-uri primite pe fiecare postare, clasificand dupa buget, dupa contul de profit si pierderi, dar si dupa estimarile necesare oricarei previziuni clare, corecte si fundamentata, exact cum ar face o economista cu experienta, ce ma pretind a fi.
😃
In al treilea rand, am analizat audienta. Mai intai, am stabilit profilul fiecarui membru din lista dupa criterii demografice: gen - m-am limitat la femeie/barbat
😃
, varsta, stare civila declarata
😃
, tara, rezidenta urban/rural, tip locuinta la casa/bloc/curte/vila/rulota/chirie/sta cu parintii
😃
, culoare si lungime de par - in ciuda lui Pitis, care spunea ca "nu conteaza cat de lung ai parul", dar conteaza cate like-uri dai, cu sau fara animal de companie - aici am inclus gainile si hamsterii
😃
. Apoi, am identificat preferintele subiectelor din postarile personale ale fiecaruia (din fericire, am avut doar 57 de persoane in lista, de analizat) pe o perioada determinata de timp, gradul de prezenta pe Fb cu postari, ritmicitatea postarilor, disponibilitatea la interactivitate cu proprii cititori, raspunsurile la comentarii si, in final, gradul de amabilitate, sobrietate, indiferenta, respingere si ostilitate identificate in interactiuni.
😃
Apoi am facut aceeasi analiza a prezentei fiecaruia pe pagina mea, avand la baza modul de interactiune (cu like-uri si/sau comentarii, indiferenta totala, indiferenta partiala, sfidare de-a dreptul
😃
).
Cum, orice specialista de marketing care se respecta incheie cercetarea de marketing cu concluzii si cu recomandari, sa va spun la ce concluzii am ajuns si ce recomandari am pentru mine. (Autor: Liliana Pascanu, continuarea mai jos...)







Concluzie: am inteles ca, in prezent, audienta mea nu constituie un esantion reprezentativ la nivel macro. Ea are un caracter relativ omogen, avand in lista aproape numai persoane extrem de serioase, sobre si aproape deloc pretabile la postari "frivole" (categorie in care eu includ orice alt tip de postare care nu este "academica"
😃
). Persoanele din aceasta categorie nu dau like-uri la postari neacademice. Nici macar la apusuri. Nup.
😃
Recomandari: (1) fie imi schimb continutul postarilor, tonul si prezentarea, vocabularul si imaginile sugestive, adoptand un stil potrivit audientei, respectiv, unul elitist, elevat, sobru, pretios, elegant, „la costum si cravata, fusta dreapta si lunga, cu bluze incheiate la nasturi pana sub barbie”, facand ceva mai mult pe mironosita, pe sfanta inocenta, pura, imaculata si neprihanita, bunatatea intruchipata, emanand numai intelepciune, smerenie, sensibilitate si lumina orbitoare, inefabila si inaltatoare, (2) fie imi schimb audienta complet, daca vreau sa ma mai bucur si eu de vreun like fericit si sincer pe pagina asta in viitor, obtinand astfel compensatia dorita si echilibrand balanta energetica, financiara si de orice alta natura ar mai putea ea sa fie in atare situatie.
😃
Ce urmeaza sa fac eu: mai intai va voi marturisi ca, de fapt, n-am facut nici una din analizele mentionate mai sus si nici o cercetare de marketing, dar tare mult mi-a placut sa scriu despre ele ca si cum le-as fi facut deja ca la carte!
😃
Pot sa spun ca m-am simtit extraordinar de bine, si, pentru un moment, m-am simtit ca la examenul de licenta si aproape ca la cel de disertatie, si cred ca o sa repet experienta, daca nu-mi inchid singura contul de FB, prin declararea falimentului.
😃
))))))))
In fine, ce vroiam sa va spun, de fapt, dar m-au luat pe dinainte reminiscentele din facultate si m-am lasat dusa de placerea de a vorbi singura si nelinistita (si tanara, evident! si mai ales frumoasa, ca asta nu-mi trece niciodata.
😃
)))))) ) , ca in fata comisiei de examinare: sa stiti, eu postarile nu mi le schimb, iar la like-uri nu renunt! (Autor: Liliana Pascanu, continuarea mai jos...)
😃








Asadar, daca in viitor nu veti mai avea acces la postarile mele, sa nu va suparati, nu-i nimic personal! Doar voi tine cont de propriile recomandari, ca sa nu patesc si eu ca cizmarul care nu are cizme, ca doctorul care se imbolnaveste de la vaccin, ca croitorul care nu are haine, sau ca brutarul care ramane fara paine. Vreau sa-mi fac bilantul, sa-mi iasa si mie pe plus.
😃
PS Daca alegeti sa renuntati voi la accesul catre postarile mele, de buna voie si nesiliti de nimeni, inseamna ca chiar sunt un specialist in marketing minunat, nemaipomenit, extraordinar, cum altul nu-i, pe care vi-l recomand si voua din toata inima, daca doriti un buget pe masura si o balanta echilibrata, fara erori de calcul, dar, mai ales, cu un cont de profit si pierderi sanatos, curat, fara smecherii financiare, fara chichite si dedesubturi necurate. Chiar de iesiti pe zero, tot e mai bine, cel putin nu-i pe minus - si minus, si rosu. Eu asa zic.
😃
))))
PS1. Va rog sa apreciati ca am exclus din strategia de obtinere a like-urilor anumite tehnici de persuasiune, precum "rugaminti in genunchi", "insistenta", "amenintare", "santaj" si "mita". Daca, totusi, credeti ca ar fi nevoie de vreuna dintre ele, va rog sa nu ezitati a-mi sesiza acest lucru, pentru a le putea include, pe viitor, in programul meu de marketing specializat de pe alte platforme, alternative la FB, unde imi voi deschide conturi in curand, pentru like-uri fara numar, fara numar
😃
: mewe, Telegram, Signal, Nuzzel, WT Social, Zom, Tox, Diaspora, Ello, Reddit si altele.
😃
PS2. Cine nu are simtul umorului si s-a iritat de la acest text este rugat sa coboare din vagoane la prima.
😃
Cu bagaje cu tot.
😉
PS3. O sa inchei cu un citat peste care tocmai am dat pe pagina Cristinei Hurdubaia (din 07.02.2021) "Iar eu n-aș fi bătut la ușa lor și nici n-o să bat la ușa cuiva, nu din vreun orgoliu, ci dintr-un alt motiv: am ajuns la vârsta (deși mie îmi place să îi spun înțelepciune :)) la care știu sigur că lucrurile se întâmplă doar dacă trebuie să se întâmple, nu dacă fac eu strategii, planuri sau forțez ceva, pentru că, nu, dragoste cu forța nu se poate sau se poate doar până la un moment dat când aia a fost. Nici măcar nu e vreo filosofie la mijloc, e doar energie curată. Sau karma. Sau cum vreți voi să-i spuneți. Simplu ca bună ziua." Inchei citatul.
😃
Vedeti? Tot la "buna ziua=like" ajungem.
Sunt convinsa ca toata lumea a inteles ca, de fapt, nu despre like-uri a fost vorba in aceasta insemnare. ;-)
(Autor: Liliana Pascanu, continuarea mai jos)
😉😃










PS. la PS
😃
Oricum, de azi reincep seria de postari cu diete, cu verificari de cantar si alte astea. Frivolitati cu duiumul, deci n-are de ce sa va para rau. Pe bune, nu pierdeti nimic important pentru voi, aceia care nu dati like-uri, My Precious.
😃
Cei care stiti sa apreciati o postare la adevarata ei valoare
😃
va rog sa ma scuzati ca a fost nevoie sa cititi asa ceva. Dar, cum ziceam, inca nu sunt o sfanta autentica. Ma mai prefac pe ici, pe colo, pana imi iese! Invat si eu cum se face asta de la altii, mai buni ca mine. Azi se pare ca nu mi-a iesit. :))))) 😉
" Autor: Liliana Pascanu
*

"Noi am fost învăţaţi că este bine/nobil/înălţător să fim umili, ”modeşti”, să ne mulţumim cu puţin, să “ne vedem lungul nasului” – iar asta s-a întâmplat cu un scop anume: că sa ne limităm singuri. În acest fel, ne subestimăm pe noi înşine, nu ne vedem/preţuim la adevărata valoare, ne cedăm puterea, ne înmormântăm visurile.

S-a terminat cu acest gen de lucruri! Fiţi conştienţi de propria valoare, nu vă mai mulţumiţi cu mai puţin decât meritaţi, asumaţi-vă puterea personală! Şi pe măsură ce veţi face asta, veţi vedea cât de mult se va schimba viaţa/realitatea voastră. Se vor întâmpla lucruri magice, care vor fi o confirmare şi în acelaşi timp, un îndemn: ”Mergi în continuare pe această cale!”. (Rick Jewers)







„Se numeste „Gluma”. Noi obisnuim sa o folosim inainte ca cineva sa se ofenseze pentru orice.”





„Maturitatea apare atunci când te oprești să te plângi și să îți găsești scuze, și începi să schimbi ceva.” Roy T. Bennett

„Nu-ți face griji pentru lume, fă-ți griji doar pentru tine. Doar așa poți ajuta. Nici un război înăuntru, nici un război inafară. Asta e legea.”

„Taie toate legăturile cu cei care te trag înapoi și te împiedică să crești.”

„Tăcerea nu este goală, este plină de răspunsuri.”


„În momentul în care tu îți vei cara propria apă, vei afla care este valoarea fiecărei picături.”

„Este mai bine sa fii absolut ridicola, decat absolut plictisitoare.”




Poarta unui nou timp este deschisa pentru tine”



























„Asta arata cum lumina ta schimba lumea.”











„Cei care sunt suficient de nebuni să creadă că pot schimba lumea sunt cei care o vor face.”

 

„Eu sunt doar o oglinda. Reflecsia este a ta.”
„Nu rămâne acolo unde ești tolerat(ă). Du-te acolo unde ești celebrat(ă).”




”Valoarea ta nu scade pe baza incapacității cuiva de a-ți vedea valoarea.”

 




09.02.2023



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)