joi, 31 ianuarie 2019

Despre cafea




Cand locuiam in Bucuresti si aveam job, beam cate 4 cafele pe zi (a se citi cafea instant, ness). 1 cafea inseamna, pentru mine, o cana mare, de 200 ml. 4 cafele pe zi, conform matemeticii conventionale, insemnau 800 ml pe zi.

Dupa ce ne-am mutat in Gradina lui Dumnezeu am mai mentinut o vreme acest obicei. Apoi, treptat, am inceput sa inlocuiesc, prin rotatie, o parte din aceste doze de cafea cu smoothie si ceai. Acum sunt la stadiul avansat, as putea spune, cel in care beau numai doua cafele pe zi, deci doar 400 ml. Am facut mari eforturi sa ajung aici, credeti-ma! Daca smoothie n-ar fi fost atat de bun, incat l-am inclus cu bucurie si nesiliti de nimeni in meniul nostru zilnic, poate ca inca as fi fost la stadiul de 4 cafele pe zi, poate si cu ceva ceai intercalat printre ele, mai degraba pentru ca “da bine”  pe facebook.  Ok, bine, glumesc.

Ce vroiam sa va spun. In prezent, ce-a de-a doua cafea o beau dupa ce servim pranzul, deci cam dupa ora 4 dupa amiaza (cam aia e ora noastra de pranz, da, caci unii dintre noi, nu spunem cine, se trezesc dimineata la ora 10, deci tot programul zilei este decalat din cauza lor, na! sau sa spun, mai corect, datorita lor? ).

Ei bine, in ultimul timp am constatat ca cea de-a doua cafea imi cam intra cu noduri pe gat. Corpul meu imi tot da semne ca n-o mai vrea. Eu l-am cam ignorat pana acum, m-am opus, i-am spus sa-si bage mintile in cap, ca obiceiuri, ca tensiune mica sau ca gust bun, ca tabieturi cu rost, el nimic, nu prea mai vrea cafea! Am incercat sa-l pacalesc. Ieri, de exemplu, ca si alta data in ultima vreme, am baut cam o jumatate de cana, tot cu noduri, tot cu noduri, ba chiar si dupa ce am lasat-o bine de tot la descantat, in asteptare, eu discutand lucruri importante si profunde pe facebook cu prietenii mei. Se racise de tot, desigur, dar mie imi placea, in trecut, foarte mult si cafeaua rece. Ba, uneori, chiar mi se parea mai savuroasa decat fierbinte.  In fine, in concluzie, n-am putut s-o beau pe toata si am abandonat-o pe masa din bucatarie.

Aseara, dupa ce am tratat exhaustiv subiectul inalt vibrational al poftei de ciocolata pe facebook si dupa ce am tras niste concluzii elevate despre pericolul ce paste omenirea in caz de apocalipsa daca aceasta nu-si face provizii adecvate de ciocolata in buncarele atomice subterane, am inviat subit dupa cateva linguri de zahar brun si..... am dat cu ochii de cana cu cafea de pe masa. Jumatate plina. Sesizati nuanta? Nu era jumatate goala. Ce era sa fac? Ispita! Am baut-o.

Deci, cine credeti ca numara asta noapte, pana spre dimineata, oile, stelele, ozn-urile, etraterestrii, avioanele, cometele si toate corpurile ceresti pe care mi le aminteam din invataturile ciclului gimnazial dintr-o alta viata?
******

Dupa ce vedeti pozele, sa nu ratati comentariile spumoase de mai jos! 


















S.F -  vezi? lipsa ciocolatei dauneaza grav sanatatii.
Eu - Simona, tocmai ce ne-am intors din oras, de la supermarket. Am remediat situatia si voi veni cu dovada la postul anterior, cel dedicat ciocolatei, pentru ca povestea sa aiba si un sfarsit fericit. :D Multumesc si tie si tuturor prietenilor care m-au sustinut in aceasta grea incercare, cand lipsa ciocolatei mi-a cauzat rau de tot si cand unii neuroni mi-au declarat ferm ca ei n-au de gand sa mai treaca prin asta a doua oara. Ori fac ceva in sensul asta ori..... :D
S.F - astept dovada foto :)
Eu - gata, am marturisit! :D
*
N.I. - Cred că mă pot dezvăța de orice, numai de cafea nu. Multă, tot în cană de 200 ml, la orice oră din zi și noapte! Nu mă împac însă cu ness-ul, musai beau și o cafea naturală după el.
Eu - Stiu si te inteleg perfect in privinta cafelei naturale, Nicoleta. Pana la inceputul lui 2013 am eram o bautoare inraita de cafea naturala, iar nesul mi se parea o gluma proasta. :D Apoi ceva s-a intamplat. Astrele s-au aliniat intr-un anumit fel si... bingo! s-a produs schimbarea. :D Cantitatea insa a ramas aceeasi pana de curand, aproape un kil de cafea/nes pe zi. Pai, e bine? Nu e bine! :D ))))
E.S. - eu nu pot asocia cafeaua cu zahar. Asa ca nu as avea cum bea ness.
Eu - Esti norocoasa, Em! Eu as pune zahar in orice! Nesul meu este un fel de ceai dulce, ca sa fiu sincera. :D ))))
E.S. - Nu simt gustul de cafea daca il asociez cu zahar sau/si lapte.
Eu - Te cred, multa lume bea cafeaua fara zahar. Eu am incercat o singura daca, de curiozitate, dar mi s-a strepezit intreaga mea fiinta si m-am scuturat toata ca dupa un atac energetic masiv al unei hoarde intregi de lighioane din astral. Nu ca as sti ce inseamna asta..... :D ))))
N.I. - Prea dulce nu pot să o înghit, dar nici neagră nu-mi merge.

*
O.A. - Dacă tot locuiti și trebăluiti prin grădina Lui, intr-o noapte cu insomnie ia-ți inima in dinti și întreabă: - Doamne, Tu câte cafele mari bei pe zi ?
Eu - Oh, credeti ca nu L-am intrebat? Ba, mai mult, l-am rugat sa puna umarul la treaba alaturi de noi, ca aproape un kil de cafea pe zi nu-i tocmai putin pentru un singur om si ar fi cazul sa ia masuri. Din fericire, cred ca El a fost de acord. :D
H.S - Eu cafea inca mai beau, chiar daca in 2007 cand am avut un Salt de vibratie si brusc nu am mai putut sa beau cafea pt aproape un An. Mentinerea vibratiei nu a fost usor de mentinut, deci ritmul meu incepea sa invete si mai mult constienta in corpul meu si constiinta mea de om. Am incercat de multe ori sa fortez si am realizat ca nu functioneaza. Atunci schimbarea stilului de viata a inceput sa fie o alegere constienta la care am dedicat mult respect si iubire, chiar daca mi-a adus🦄 si inca mai aduce provocarile ei. Beau doua cafele dimineata, inca umanului meu ai plac si energia lui inca o cere 😊. Si daca mi_e rau, cum mi s-a intamplat cu alte alimente sau excesuri, este cel mai bun semnal ca am nevoie de mine si sa iau masura cu iubire. Cand mi s-a taiat accesul la fumat, am avut o lupta cu mine pt o saptamana, cand insistam inca sa mai fumez iar corpul raspundea cu un refuz de a sta rau. Am Acceptat ca sunt mai mult si mai bine 😊.. Frumos, frumos si multumesc Liliana ca aduci momente de exemple ca sa ne uitam la noi si sa comuncam intre noi . Cu drag
Eu - Hortensia, da, asa este, corpul este cel care isi impune vointa, nevoile si care determina omul sa-si adapteze sau sa-si schimbe complet obiceiurile si placerile alimentare sau de alta natura. Daca el nu vrea, nu vrea si pace! Are el motivele lui! Si eu am avut nenumarate perioade in care am renuntat complet la cafea, doar pentru ca n-o mai suportam, apoi am revenit la ea. Cred ca acum este inca una din acele perioade. :D Eu am povestit despre asta intr-un mod comic doar ca sa ma distrez aici, impreuna cu voi, asa cum am povestit si despre pofta de ciocolata, insa situatia nu-i nici pe departe atat de dramatica pe cat o exagerez eu aici. Cum e fraza aia de la sfarsiul anumitor filme? "Precizam ca nici un animal nu a suferit nici o trauma si nimeni nu a fost ranit." :D ))))
*
O.O.A. - Superbe fotografiile ! Asta în primul rand ,cât despre subiect ,mă regăsesc, mă mai trezesc uneori pe la 9 seara ca am cana pe jumătate plina și doar nu o sa o arunc ca i păcat.Si exact aceleași simptome ,de la 3,4 căni mari și tari am ajuns la una buna dimineața și a doua mai cu noduri dar nu în fiecare zi .Involuntar procesul ,de la sine ca voința și ambiția nu s tocmai punctul meu forte când vine vorba de hedonism.
Eu - Sa arunc cafeaua???? Doamne! Pai, n-as mai putea dormi zece opti la rand cu gandul la pacatul comis. Nici spovedita la Marele Preot Cosmic si nici facand milioane de matanii in genunchi, cu capul pana la pamant, drept canon, tot n-as mai putea sa fiu iertata de Sinele meu Inalt, de Prezenta mea Divina si de Scanteia Dumnezeiasca Unica din centrul Fiintei mele! :D Ar fi grav de tot! Nope. Cafeaua se bea pana la ultima picatura. Mai bine arunci totul la gunoi, dar pastrezi cafeaua! Am zis! :D Si sa lasam deoparte prostiile astea cu "vointa" si "ambitie" cand vine vorba de cafea, da, Angela? Ah, si cand vine vorba de ciocolata! Doamne, era sa uit de ciocolata, unde mi-era capul? :D ))))))
*
L.O. - Mno... Dar o meditație ai incercat😁?
Eu - Eeeee........ mai bine intreaba-ma daca trece vreo seara fara. :) Dar, sa stii, la cata cafea am in sange, multa vreme n-a mai avut astfel de efecte asupra mea. beam cafeaua seara, la ora 8 si doarmeam noaptea foarte bine. Aseara insa..... :D Astrele au facut ele ceva....... :D )))))
L.O. - De la Soare vine! O serie de erupții care te-a ținut treaza cu energia puternica.
Eu - Sper ca ai dreptate, Luciana! De data asta dau vina pe Soare. Sper sa nu se mai intample, ca nu stiu pe cine mai gasesc vinovat. :D Eu, in nici un caz, nu sunt! :D
*
A.P. - Ce frumos scrii!
Am sa scriu si eu cum nu a mai intrat carnea in mine de anul trecut . Fara sa vreau nu am putut sa o mai mananc. Multumesc. Mi-ai dat curaj ca aveam rusine sa scriu asta. 🤗
Eu - Aurelia, sa-ti rusine, de ce? Ca traiesti frumos? Ca faci alegeri? Ca iei decizii? Ca poti inspira oamenii? De ce? Eu consider ca rusinea este doar pentru faptele reprobabile, pentru miciuna, furt, crime, rautacisme gratuite, invidii vicioase, barfe si altele asemenea. Altfel, orice povestim despre noi aici, pe facebook, sau in alta parte, are ucu certitudine un rol benefic pentru nici nu banuim cine. Eu povestesc in mod asumat aici, desigur. Iar tonul umoristic si autoironic, pe alocuri, are si el un rost. As putea foarte bine sa nu povestesc nimic, sa-mi afisez o imagine impenetrabila, intangibila, pretioasa si as putea sa-mi dau importanta in mod ostentativ cu chestii care iau ochii in zilele noastre unora si le sucesc mintile de-a dreptul. Fac insa ce am de facut cu instrumentele care mi-aiu fost date, printre care si Cuvantul si Facebook-ul. Multumesc, Doamne, ca altceva nu stiu sa fac! :D )))) Ha, ha, ha! Glumesc! :D ))))))
A.P. – Liliana, superb vorbesti. Am crescut cu" rusinea de lume" si incerc sa scap de ea.
Eu -  Autenticitatea, a fi tu insati, a face ceea ce te bucura, te entuziasmeaza, ceea ce te imputerniceste si evidentiaza specificul tau, felul tau unic de a fi, de a gandi, de a vorbi, de a te purta, de a reactiona, toate acestea sunt atribute care merita a fi apreciate, nu de care sa-ti fie rusine. :) Si mai este un aspect important din punctul meu de vedere. Depinde cum privesti tu interactiunea pe Facebook. Pentru mine este un loc de divertisment. Nu pot lua in serios prea multe dibn cate se intampla aici. Este adevarat, el poate fi un instrument foarte util pentru promovare a unei persoane, a unui eveniment, carte, produs, serviciu si altele. Ajuta sa se propage rapid informatia la cat mai multi oameni, da, insa, in general, cele mai multe informatii care circula pe facebook sunt derizorii. Trebuie foarte mult discernamant in a alege ceea ce este cu adevarat util de aici. E aproape ca uitatul la televizor. :D Selectia poate fi facuta printr-o lista de prieteni alesi cu grija. Insa, si asa, depinde ce urmaresti prin prezenta ta pe facebook, astfel incat ceea ce emiti sa se potriveasca scopului tau. :)
Eu - Pentru mine, facebook este un loc potrivit pentru deconectare, pentru socializare, pentru sustinere energetica intr-un grup de prieteni, pentru impartasirea unor experiente ca la o sueta intre prieteni. Nu sustin ideea discursurilor academice in acest mediu. :D IN concluzie, de ce mi-ar fi rusine sa povestesc ceva de care nu am de ce sa-mi fie rusine, in esenta? Toata lumea trece si prin bune si prin mai putin bune, si prin bogatie si prin austeritate, poate prin rotatie sau poate in diferitele aspecte ale vietii, nu neaparat financiar. Consider ca doar fiind autentici unii in fata celorlalti vom reusi sa inlaturam falsul, ipocrizia, absurdul. :D Curaj! Sa vezi ce bine te vei simti dupa un timp, dupa ce te vei elibera de sentimentele acestea de rusine, jena sau retinere. Vei intelege ca acestea n-au avut nici un rost. :)
*
D.N.K-  Eu imi beau cu lapte de ovaz (am vreun an cred). Imi place gustul dar si reclama de pe cutie "Wow, no cow." Cani mari dar fac cam jumatate jumatate asa ca...hm, ajung poate cam la 400ml de cafea pe zi. Oricum, in ultima perioada am inceput sa ma gandesc sa o reduc, sa inlocuiesc. Faza faina a fost ieri cand in pauza fiind, m-am dus sa imi umplu termomelul sa plec in padure. Cafeaua de abia se facea si nu am mai vrut sa astept asa ca mi-am pus din alt termos - fara sa gust, fara sa miros. Imi luasem ceai...si cu laptele, a iesit super combinatia! Imi plac chestiile astea, intamplarile intamplatoare, in care universul parca iti spune: "Ia de aici, probeaza, vezi, nu lasa sa fie doar un gand, doar o idea!"
Eu - Oh, englezii beau ceaiul cu lapte! Da, e o idee buna pentru cine consuma lapte. Noi am renuntat, in general, la produsele lactate. Uneori branza doar, cand apar poftele, asa cum a fost cea cu ciocolata de ieri. :D Da, universul lucreaza (ha, e a doua oara in doua zile cand spun asta!) si o face numai inspre binele nostru! :)
*
M.B. - Incearca niste cafea fara cofeina. Are acelasi gust, dar nu si efect.
Eu - Poate o sa incerc odata si odata. Nu stiu de ce, dar numai ideea de "fara cofeina" imi suna "fara gust". Preconceptie, desigur. Dar n-ar fi pacat sa ramane oile, stelele, ozne-urile, extraterestrii si toate celelalte nenumarate? Daca se inmultesc peste masura? :D
M.B. - Mai lasa-i si pe altii sa le numere, nu fi lacoma! :D

Din Gradina lui Dumnezeu: 31.01.2019
***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)