miercuri, 30 mai 2018

Vrabiutele(Colibri) in Gemeni de vorba cu celelalte zodii



Mercur in Gemeni
30 mai – 13 iunie 2018


Autor: Alina Astro
Sursa: Facebook (https://www.facebook.com/alinaastro/photos/a.803257646462235.1073741828.427959170658753/1696092263845431/?type=3&permPage=1) 
 
Vrabiutele
Pe 30 mai Mercur paseste vioi in Gemeni, domiciul sau. Creste nivelul de comunicare, adaptabilitatea la orice mediu, mobilitatea in spatiu. Devenim mai sociabili, mai vorbareti, ideile sunt mai dinamice. Sunt favorizate studiile, calatoriile, relatiile cu cei din jur.
Imediat dupa intrarea in Gemeni, Mercur va aplica la un trigon cu Marte si Nodul Sud. Avem acum energia necesara sa punem in practica idei mai vechi. Reluam legaturi, discutam mai in verva, cuvintele ne vin mai usor. In sfarsit, dupa tranzitul greoi si plin de conflicte din Berbec, dupa tranzitul serios si responsabil din Taur, odata intrat in Gemeni, Mercurul se elibereaza si se simte ca…nop, nu o sa zic ”Ca pestele-n apa”, ca nu merge. Hmmmm, ca "Vrabia care zice toata ziua cip-cirip".
Sprinten si vioi
Ca un Vrabioi
Mercur in Gemeni trece
Cine-l mai intrece?
Pe toata lumea aduna
La vorba si voie buna.
Mai baga si o rima
Veselia ca sa vina.


Mai in gluma, mai in serios, daca stam bine si ne gandim, Mercur in Gemeni seaman foarte bine cu o Vrabiuta. 

Vrabiile le putem intalni oriunde, sunt sociabile, adaptabile, traiesc prin preajma oamenilor. Nu au un penaj iesit din comun, nu sunt zburatoare remarcabile si curajoase, dar traiesc in grupuri si sunt galagioase. Cine nu cunoaste ciripitul optimist al vrabiutelor? Se hranesc cu seminte de tot felul, mici insecte, firimituri si alte resturi alimentare, nu mananca foarte mult, dar nici nu sunt mofturoase. Iarna, cand raman fara mancare, observam cat de adaptabile sunt: pentru a se hrani se amesteca printre pasarile din curte sau vin la geamurile oamenilor.Sunt pasarele expansioniste, au ajuns sa traiasca peste tot, obraznice, agresive in limbaj, dar totusi simpatice si dragalase. Ca dimensiune, sunt micute si energice, nu au tendinte de ingrasare. Puii cresc repede si tot la fel de repede pleaca din cuib.
Cam la fel sunt si persoanele care au trasaturi din Gemeni. 

Iar Mercur in Gemeni, parca preia toate trasaturile de comunicare de la Vrabiute. Face nativul vorbaret, sociabil, mereu curios si dornic sa invete lucruri noi, adaptabil, totdeauna volubil si in miscare, optimist si galagios, dar simpatic.


Intre 30mai – 13 iunie 2018, cat timp Mercur este in Gemeni, toate trasaturile de mai sus sunt valorizate. Daca avem in astrograma natala planete in Gemeni sau in alte zodii de aer (Balanta sau Varsator), comunicarea va fi la cote maxime si ne vom simti in largul nostru…de vrabiute cip-cirip. Zodiile de foc (Berbec, Leu, Sagetator) e bine sa-si canalizeze energia lor proverbiala in schimbul de informatii. Zodiile de pamant (Taur, Fecioara, Capricorn) pot invata cum sa devina mai sociabile si mai adaptabile la conceptele noi, desi nu prea le este confortabil sa faca acest lucru. Zodiile de apa (Rac, Scorpion, Pesti) ar trebui sa invete de la acest tranzit cum sa-si exteriorizeze emotiile.

Si daca tot a intrat Mercur in Gemeni, am imaginat un dialog ipotetic amuzant intre Vreabiuta si Zodii. Scris usor, cu simtul umorului, facil publicului larg si raspandit intr-un mediu de comunicare online (Mercur in Gemeni in trigon cu Marte in Varsator). Ca tot ma gandeam eu mai demult (Mercur in Gemeni in trigon cu Nodul Sud din Varsator) ca ar trebui sa mai scriu si cate un text umoristic. Dar lasand gluma la o parte, si chiar in contextul in care m-am distrat eu insami recitindu-l dupa ce l-am scris, ma cam pune pe ganduri pe alocuri (Mercur pe Gemeni in inconjunctie cu Saturn Rx din Capricorn).

Vrabiuta in dialog cu:

Berbecul: Ia uite cat mai vorbeste asta mica! Are aproape tot la fel de multa energie ca si mine! Trebuie sa aiba insa mai mult curaj, ce tot cip-cirip de colo-colo, ia sa vad: vine sa se bata cu mine sau nu?
Vrabiuta raspunde: Mai Berbecule, dar la ce-mi trebuie curaj? Nu putem si noi ciripi in liniste si pace? Invata si tu ca nu orice discutie e in contradictoriu si nu trebuie sa ai numai tu mereu dreptate, putem ciripi de placere.


Taurul: Vrabiuta, da’ mai stai locului, ca ma ametesti de cap! Si spune simplu si clar ce-ai de spus, nu ma zapaci cu o poveste intreaga. Invata si tu ca vorba e de argint, dar tacerea e de aur! Gandeste-te mai bine cum sa scoti profit din toata vorbaria asta a ta!
Vrabiuta raspunde: Ce aur, ca doar n-oi mosteni Pamantul ! O viata avem, daca nu ne simtim bine si nu comunicam intre noi, degeaba! Mai destinde-te si tu! Idei de afaceri? Dar tu de brainstorming n-ai auzit? Ideile marete se nasc din discutii marunte.


Gemenii: Iuhuuu, uite una la fel ca mine! Vrabiuta, ia date-ncoace sa stam la o vorba ca-ntre frati. Asculta la mine: in ziua de azi daca n-ai limbarnita, nu faci nimic, nu te descurci in viata! Pai stai sa-ti povestesc: vine ieri vecina la mine si-mi cere doua oua! Doua oua, iti dai seama? De parca n-a mai auzit lumea de doua oua! I-am zis ca si eu as avea nevoie, ca ma gandisem sa fac o budinca, stii am musafiri maine si vin de la Iasi. Da, stiu, Iasul e departe, dar e un oras asa de frumos!!!!!!!! Mai, au taiat teii, nebunii, acolo! Stii, cand infloresc teii, e o mireasma in aer seara….A, ca veni vorba de tei, stai sa-ti povestesc cum am facut eu cunostinta cu iubitica mea…
Vrabiuta: Vai de capul meu, da’ asta ciripeste mai mult decat mine! Heloooo…mai lasa si pe altul sa vorbeasca! Parca era vorba de doua oua! Pai daca-l lasi pe Geaman sa-ti povesteasca, iti zice cum din cauza oualor…a aterizat pe Luna! 


Racul: Vrabiuta, dar de unde vii tu? Ai familie, copii, acasa? Ai mancat ceva azi? Sigur nu te-ai ratacit? Vai de sufletelul tau, ca esti asa mica si amarata, mi-e tare mila de tine. Hai sa-ti dau ceva de mancare si sa-ti cautam apoi cuibul.
Vrabiuta: Nu te mai stresa atata, Racule! Invata sa fii un pic mai independent. Seminte, insect si firimituri gasesti pe toate drumurile, iar din familie trebuie sa-ti iei zborul la timpul potrivit. Daca te face sa te simti mai bine, poti sa-mi povestesti insa de familia ta.


Leul: N-ai decat sa ciripesti cat vrei tu, dar eu sunt seful si trebuie sa ma asculti! Esti amuzanta in felul tau, dar esti marunta si neimportanta, sunt o multime ca tine, iar eu sunt unic! Nici macar n-ai forta in vorba aia multa a ta, ia sa vedem, cine rage mai tare?
Vrabiuta raspunde: Leule, Paraleule, tu esti cel mai tare si ragetul tau este cel mai fioros. Dar vorba dulce, mult aduce! Ca de la ragetul tau, toti se sperie si fug, sau se satura sa le zici ca tu esti seful. Mai baga si un cip-cirip, sa vezi ca mai degraba o sa te asculte lumea !


Fecioara: Cip-cirip in sus si cip-cirip in jos! Cata vorba inutila! Mititica asta e cam superficiala. Mai, Vrabiuta, fa o schema logica si coerenta, daca vrei sa vorbesti cu mine! Uite aici o coala de hartie si un pix, pune pe lista ce vrei de la mine!
Vrabiuta raspunde: Vai de capul meu, mai Fecioara, pai acum vrei sa-ti scriu un roman? Tu de gluma si de voie buna n-ai auzit? Invata si tu sa mai vorbesti de placere, nu te mai stresa atata pentru toate maruntisurile.


Balanta: Vai, Vrabiuta, cata eleganta si cata elocventa ai in discurs! Oooo, si ce bine ca esti la curent cu toate noutatile! Am cu cine iesi la cumparaturi si la opera si la teatru! Trebuie neaparat insa sa facem ceva cu infatisarea ta…esti cam stearsa, sa cautam niste pene mai colorate sa-ti facem o mantie frumoasa. Si trebuie neaparat! Dar neaparat! Sa-ti prezint pe Vrabioiul din curtea vecina, cred ca ati face pereche tare buna impreuna!
Vrabiuta raspunde: In sfarsit, am si eu cu cine sa vorbesc! Stai ca-ti povestesc eu toate reprezentatiile de la teatru si opera din oras, am citit despre ele deja! Si cunosc toti Vrabioii din oras, dar deocamdata mai copilaresc, nu ma grabesc sa ma marit. Pene colorate? Fii mai naturala draga mea, ca n-are rost sa se adune tot praful in ele degeaba!


Scorpionul: Saraca Vrabiuta, cine stie ce trauma o fi avut in copilarie de ciripeste asa de mult! Oare nu au lasat-o parintii sa se exprime? Sufera de vreun complex de personalitate? Cum sa o ajut sa se schimbe?
Vrabiuta raspunde: Ba sa stii ca am fost un copil vesel si fericit si ciripeam de mica toata ziua! Da’ tu, Scorpionule, ce complexe ai de fapt de tii atat de multe in tine? Stii, tocmai am terminat de citit ultima carte de psihanaliza aparuta pe piata, si daca vrei ti-o povestesc…


Sagetatorul: Stii mai Vrabiuta, tu esti fata desteapta! De ce nu faci tu o facultate si nu scrii un roman? Si decat sa ciripesti toata ziua pe jos prin praf prin drumurile natale, mai bine te-ai inalta cat mai sus in vazduh si ai veni cu o filosofie de viata interesanta!
Vrabiuta raspunde: Sa fii tu sanatos, le-am facut pe toate de mult. Dar mie imi place mai mult viata mai simpla.Decat sa construiesc o filosofie de viata, mai bine vorbesc cat mai mult in viata reala, aici pe pamant. Hai sa ne destindem un pic.


Capricornul: Vrabiuta, stii ce m-am gandit? Tocmai s-a eliberat postul de Public Relations, nu vrei sa te angajezi la noi in companie? Salariu motivant, poti urca in ierarhie daca devii si serioasa si munca e de 16 ore pe zi, dar tu oricum ciripesti non stop toata ziua, asa ca tot aia e!
Vrabiuta raspunde: Nu, mersi. O colivie aurita, tot colivie este! Mie imi place sa pot ciripi ce vreau eu sic and vreau eu. Capricornule, invata ca poti discuta si din placere, ca sa te destinzi, nu mai ciripi numai strategii de dezvoltare si cifre de afaceri!


Varsatorul: Mai, Vrabiuta, mie imi place de tine. Imi amintesti de versiunea mea neupgradata. Dar tocmai am pus la punct un sistem superior informational, si cred ca te putem upgrade si pe tine.
Vrabiuta: Aaaa, pentru aia era fibra aia optica instalata langa gard? Sorry, am avut aseara o intalnire intre vrabiute si cred ca-i bruiata de pe frecventa de la atatea mii de cip-cirip. Relax, tocmai am citit ca era oricum depasita. Nu vrei mai bine sa verifici intai daca toata tehnica aia a ta inalta rezista la chestii practice?


Pestii: Vrabiutele astea zboara prin aer tot asa de bine cum inotam noi in aer! Dar vorbesc prea mult! Ce atata galagie? Ele nu stiu sa comunice pe muteste, sa se inteleaga din priviri? De cele mai multe ori emotiile si sentimentele sunt mult mai importante, iar exprimarea lor trebuie sa se faca printr-o forma artistica evoluata pentru a se alinia la energia universala superioara.
Vrabiuta raspunde: De ce se tot uita Pestele ala la mine asa staruitor? Si de ce nu zice nimic, si-a inghitit limba? Eu de unde sa stiu ce vrea sa-mi zica? Mai Pestisor frumos, invata sa vorbesti pe intelesul tuturor, ca altfel noi astia ceilalti nu pricepem nimic din sensibilitatea ta. Hai curaj, fa ca mine: cip-cirip-cirippppp!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)