miercuri, 29 octombrie 2014

Metamorfoza





Am fost un ou. Acum sunt o omidă.
Cu frunze şi cu rouă vieţuiesc.
Nu fac nimic. Din zori şi până-n seară
Mănânc şi dorm. Mănânc şi lenevesc.
În jurul meu frunzisul îmi oferă
Şi adăpost, şi masă, şi hamac.
Nu-mi trebuie nimic în plus, de-aceea
Nici  nu mă plâng. Mănânc, şi dorm. Şi tac.

Dacă se-ntâmplă uneori ca vântul
Să mă răstoarne-n iarbă din copac
Nu-mi pasă. Fiindca ştiu că trunchiul
E drumul ce mă-ntoarce în iatac.
Pe scoarţa lui mă caţăr fără teamă
Şi mă târăsc spre crengile de sus,
Căci, nu ştiu cine şi nici când anume,
Dar, cineva, demult, aşa mi-a spus:

Spre frunzele gustoase dinspre vârfuri
Să caut să mă-ndrept necontenit,
Ca să primesc şi eu, în taină mare,
Un dar miraculos, nepreţuit:
Mi-a spus, nu mai ştiu cine, că-i posibil
Să-mi crească aripi şi să zbor şi eu,
Că pot să fiu un flutur printre fluturi
Şi nu doar o omidă tot mereu.

Nu-i ăsta un miracol fără de seamăn?
Să-mi crească aripi? Mie? Şi apoi
Să zbor şi eu, zâmbind, din floare-n floare,
Doar savurând nectarul lor de soi?
Să mă înalţ şi eu mai sus de pomul
Ce m-a-nvăţat omidă să devin?
Da, vreau şi eu să mă transform în flutur!
Încet, încet, puţin câte puţin…

Voi fi închisă-o vreme în coconul
Ce singură voi şti să-l meşteresc?
La timpul potrivit voi fi în stare
Acest mister adânc să-l desluşesc?
Cum, oare, îmi voi ţese-atunci în juru-mi,
Din fire de lumină, adapost?
Şi-n el ascunsă, cum voi şti, din mine,
Să-mi modelez alt trup şi cu alt rost?

Oh, iata! O lumină minunată
Îmi ţese-n jur al frumuseţii rost!
Cu fir de borangic şi stropi din soare
Îmi coase flori pe straiul meu anost.
Apoi, croieşte-ncet şi cu migală,
Din voaluri de mătase, aurii,
Aripi măiestre, cu sclipiri de gală,
Legate fin cu ciucuri argintii!

O, Doamne, ce minune, ce minune!
Eu sunt aici, oglindă? Spune-mi, eu?
Atât de simplu-a fost? Şi-atât de iute?
Mă aşteptam să-mi fie mult mai greu!
Nu am făcut nimic, n-am nici un merit!
Aceasta frumuseţe e un vis!
- Ai vrut să fii exact ce eşti. Priveşte:
Ai devenit ce-n tine era scris.

Bucuresti : 29.10.2014

***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)